Linden

Tissue Holder

Download Image

79450-CZ is rated 4.2 out of 5 by 29.
  • y_2018, m_12, d_17, h_19
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.9
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_29
  • loc_en_US, sid_79450-CZ, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_deltafaucet
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-4.0.0
  • CLOUD, getAggregateRating, 12ms
  • REVIEWS, PRODUCT
Finish: Champagne Bronze
List Price*: $55.30
Base Parts
79450-CZ
List Price*: $55.30
Configurable Parts
  • Perfectly coordinates with the Linden bath collection
  • Extends 3-5/8 in. from wall
  • Tile/masonry-plastic or lead anchors plaster/drywall-toggle bolts recommend if wood blocking is not available
  • Mounting hardware and mounting template included with product
  • Assembled dimensions: 2-1/2 in. H x 3-5/8 in. D x 9-7/16 in. W

Product Support, Repair Parts & Technical Specifications


View Maintenance & Installation Sheet

View Technical Specifications

Installation Information


Rated 5 out of 5 by from Love Delta's new brass finish Remodeled master bath and chose Delta's Linden design in the newer champagne satin finish. The tissure holder is sturdy and with the pivoting arm makes it easier to put a new roll of paper on. It does fit the very extra large rolls. It matches the Delta Linden shower, tub and sink fixtures giving it a more elegant look with the satin brass finish.
Date published: 2018-09-22
Rated 3 out of 5 by from Color Not a Perfect Match, No Template Included The Delta champagne bronze line is a really nice line. The color is not really the warm bright gold that is trending right now, so if that's what you are looking for, you'll want to look elsewhere. However, we think the color is beautiful and looks so much classier in our bathroom than chrome. We are not disappointed with the color at all. That being said, the color does vary noticeably in person (to us, at least) from product to product. The color of the sink faucet and shower faucet are slightly different, and the color of the tissue holder and towel bar vary from that of the sink faucet and shower faucet. Not enough to see unless you are really studying the pieces side by side, so a guest using our bathroom would never notice, but still, this seems like a fairly big QC problem if the human eye can discern that the colors are different. Additionally, the tissue holder was sent without the instructions included. This was obviously a mistake, as the box clearly states they are included. No instructions, no template. This made it rather a pain to install (though I did it, by myself, never having installed a tissue holder before *pats self on back*). I just had trace the two ends on the wall, measure the space from the edge of them to the center where it would attach to the bracket, and mark the two holes of the bracket on the wall. Was kind of hairy but worked out okay. I could have just printed instructions from online, but we don't have a printer at home, and I didn't feel like driving 30 minutes to the office to print, on my day off, which was the day I wanted to get this installation project done...and plus the principle of the matter is that as a paying customer, I shouldn't have to do that. The instructions should just be included as stated. But that sounds rather like millennial entitlement. Le sigh.
Date published: 2018-03-01
Rated 1 out of 5 by from Feels cheap and flimsy Bought and returned. It felt like the pivot action was flimsy and fragile. I have owned Moen and American Standard pivoting holders and loved them. This one was hollowed out so it had a lighter feel ( not a deal killer by itself for me). The Linden accesssories in brushed nickel didn't match each other exactly. I bought towel bars, and hook too. I can't remember which was which but some finishes looked bluer and some yellower. I was really disappointed in Delta. I am looking for accessories to go with their Delta Cassidy faucet. Since Cassidy only comes with a single post horizontal TP holder, which they tell me cannot be turned vertically, I must look for other options to fit my space. Build.com has been accomodating in returns though.
Date published: 2018-01-14
Rated 1 out of 5 by from It looks nice, but It lasted about a month After a month of use, the arm falls of every time we change the tissue. The inner piece that holds the arm on is made of plastic with a small slot in it, The smallest side of the slot cracked and the plastic piece falls out along with the arm. Our contractor suggested we use only delta parts because of the great quality. Its is not a good quality product. Our other delta products are holding up fine. Now I am looking for a spring loaded tissue holder as this one was a waste of money.
Date published: 2017-08-24
Rated 5 out of 5 by from Love it! We've been using this for over a year! Please with the color and the quality! [This review was collected as part of a promotion.]
Date published: 2017-07-05
Rated 5 out of 5 by from Beautiful Finish I bought this for a client in Champagne Bronze and the finish is stunning. It is not a brass and it is not a bronze. It is somewhere in between and beautiful. client is very happy! [This review was collected as part of a promotion.]
Date published: 2017-06-26
Rated 4 out of 5 by from Look great but a tad on the bid side. Looks great but ultimately I had to return it. It just was too large to fit in the intended space.
Date published: 2017-06-24
Rated 5 out of 5 by from Stylish and Elegant Looks new even after 3 years [This review was collected as part of a promotion.]
Date published: 2017-06-23
  • y_2018, m_12, d_17, h_19
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.9
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_29
  • loc_en_US, sid_79450-CZ, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_deltafaucet
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-4.0.0
  • CLOUD, getReviews, 12ms
  • REVIEWS, PRODUCT

Does this toilet tissue holder pivot?

My builder indicated he thought this was the old fashioned spring load type of holder. Please confirm if this holder pivots or is spring load.
Asked by: Shelley Coffe
Yes, the center holder bar is attached and pivots up.
Answered by: jenmomofthree
Date published: 2017-05-06

Does this toilet tissue holder flip up to change the toilet tissue? If not what other Delta product does that would coordinate with the Linden series?

Asked by: Sharon
Thank you for your question. Delta Faucet model # 79450 will pivot up and down to change the toilet tissue.
Answered by: Delta
Date published: 2015-08-01

Why doesn't the link to the spec sheet work?

I want to move the paper holder and I cannot figure out how to release it. I hoped to learn by looking at the spec sheet, but that takes me to "not found." https://media.deltafaucet.com/SpecSheet/DSHB193-XXX_Rev_A.pdf Can you tell me how to release the holder?
Asked by: Tara
Use a very thin Allen wrench and you really have to put it far into the hole.
Answered by: Tara
Date published: 2017-09-23

Can this be mounted onto the side of a wooden cabinet/vanity?

Asked by: Applebreze
Hello Applebreze, Thank you for your review on the Linden Toilet Tissue Holder. I will be more than happy to assist you. Yes, you may mount this to your wooden cabinet. If you need anything further please contact us by calling 800-345-3358. Thanks, Sarah
Answered by: Sarah
Date published: 2017-09-16

Where can I find a replacement for the little plastic sleeve that holds the pivoting arm in place - I can’t find the part number or access the spec sheet on the web

Asked by: Milton
Hello Milton, Thank you for your question on the Delta Linden Tissue Holder. I will be happy to assist you today. I am sorry to hear that you need a replacement plastic sleeve for your unit and I apologize for any inconvenience it may have caused. Unfortunately, at this time we do not have a replacement part for the plastic sleeve on this unit. A full replacement will have to be ordered. Please refer to the email that I have sent to you regarding this matter or, if you would rather discuss this over the phone, feel free to give us a call on our warranty line at 800-345-3358 and we will be happy to assist you in any way that we can. Thank you, Matthew Delta Faucet Company Consumer Care
Answered by: Consumer Care
Date published: 2018-10-17
  • y_2018, m_12, d_17, h_19CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_2.0.9
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_5
  • loc_en_US, sid_79450-CZ, prod, sort_[SortEntry(order=HAS_STAFF_ANSWERS, direction=DESCENDING)]
  • clientName_deltafaucet
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-4.0.0
  • CLOUD, getContent, 10ms
  • QUESTIONS, PRODUCT